Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Päivitämme verkkosivujamme - tilaajien on kirjauduttava uudelleen

Riihimäki tutkii, miten brändityö on purrut – Viimeksi puolet tiesi paikan kartalla

Riihimäki on mukana 57 seutukaupungin yhteisessä vetovoimatutkimuksessa. Tutkimuksella selvitetään talousalueensa keskuskaupunkien tunnettuutta ja niihin liittyviä mielikuvia.

Kyselytutkimus toteutetaan tammi–helmikuussa.

2019 tutkimuksesta ilmeni, että Riihimäen vahvuuksia kaupunkilaisten mielestä ovat arkielämän asioiden hoidon helppous ja se, että asuminen ja eläminen on turvallista.

Kaikista vastaajista puolet osasi sijoittaa Riihimäen oikeaan paikkaan kartalla, kolmasosa lähelle oikeaa paikkaa.

– Olemme viimeisen kolmen vuoden aikana kehittäneet kaupungin brändiä, viestintää ja markkinointia. On mielenkiintoista nähdä, miten kaupunkimme imago, vetovoima ja tunnettuus ovat kehittyneet työn seurauksena, sanoo Riihimäen markkinointi- ja viestintäpäällikkö Mia Miettinen kaupungin tiedotteessa.