Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Uutisten viikon lukupaketissa asiaa somesta ja tulevaisuuden toimittajasta

Keusote alkaa setviä puheluiden ja vastaanottopalveluiden ongelmia – työn alla mm. ruuhkasoittojen siirto, tekstiviestipalvelu ja kirjeposti kotiin

Tekstiviestipalvelu, lisää työntekijöitä ja ruuhkasoittojen siirto Keusoten ulkopuolelle.

Keski-Uudenmaan sotekuntayhtymä listasi parannuskeinoja nykyiseen tilanteeseen.

Ne julkaistiin myöhään perjantai-iltana Keusoten verkkosivuilla ja somessa.

Hyvinkääläiset ja muut Keusoten alueen asukkaat ovat hermostuneet puhelinpalvelun ruuhkiin ja vaikeuksiin päästä hoitajan ja lääkärin vastaanottopalveluihin.

Keusoten mielestä palaute on ollut oikeutettua.

– Ongelmat ovat todellisia ja olemme niistä pahoillamme. Tilanteen ratkaisemiseksi meillä on työn alla useita toimenpiteitä, tiedotteessa kerrotaan.

Sotekuntayhtymä aikoo purkaa soittoruuhkia ohjaamalla osan puheluista "yhteistyötaholle".

Toukokuussa Keusote hankkii lisää henkilökuntaa vastaamaan puheluihin.

– Syksyyn mennessä tavoitteenamme on saada puhelinjärjestelmään tekstiviestipalvelu, jonka avulla soittaja saa varmistuksen rekisteröityneestä takaisinsoittopyynnöstä ja arvion takaisinsoiton ajankohdasta, Keusote raportoi.

Keusoten nettipalvelu toimii puheluita paremmin.

Sinne jätettyyn yhteydenottopyyntöön saa vastauksen "keskimäärin alle neljässä tunnissa" ja kiireellisiin sitäkin nopeammin.

Uusia keinoja haetaan nyt niille, jotka eivät käytä sähköisiä palveluja.

Keusote valmistelee mm. palveluseteliä.

Yli 70-vuotiaat pitkäaikaissairaat ja terveysasemilla asioineet saavat tänä vuonna sotekuntayhtymältä myös henkilökohtaisen kirjeen.