Ruuhkaa Riihimäen terveyskeskuksessa – takaisinsoitoissa viivettä – rokotuksiin siirretty työntekijöitä vastaanotolta

Kuvituskuva Arkisto/Sauvo Jylhä

Pia Herme

Hoitaja- ja lääkärivastaanottotoiminta sekä puhelinpalvelu on ruuhkautunut Riihimäen seudun terveyskeskuksessa.

Terveyskeskus kertoi sivuillaan lauantaina, että ruuhkautumisen taustalla on koronaviruspandemia, mutta myös lisääntyvä rokotustoiminta, jonka vuoksi rokotuksiin on osoitettu henkilökuntaa kiireettömältä vastaanotolta.

Terveyskeskuksesta arvioidaan, että takaisinsoitto saattaa viivästyä 2-3 päivää.

– Soitamme siinä järjestyksessä kun takaisinsoittopyyntö on jätetty. Puhelu tallentuu takaisinsoittojärjestelmään. Toivomme, että samasta asiasta soitetaan vain yhden kerran, jotta puhelinjärjestelmä ei ruuhkautuisi entisestään, todetaan terveyskeskuksesta.

Lääkäreiden vastaanotto, reseptinuusinnat, INR-poliklinikka ja mahdolliset kiireellisemmät tutkimukset ja toimenpiteet, kuten ompeleiden poistot, haavahoidot ja injektiot jatkuvat normaalisti.

Riihimäen palvelupisteen aukioloja on muutettu: toinen palvelupiste on avoinna klo 8–13 ja toinen klo 8–15.30.

Tämä voi lisätä jonotusaikaa, joten asiat kannattaa hoitaa aina ensisijaisesti puhelimitse.

Neuvoloiden chat- ja puhelinaikaa joudutaan lyhentämään ja tukikäyntejä vähentämään. Ryhmätoiminta on lopetettu.

Kaksi- ja viisivuotistarkastuksia ei toistaiseksi tehdä ja jatkossa tarkastuksia joudutaan vähentämään lisää. Raskaana olevat ja lapset ensimmäiseen ikävuoteen asti hoidetaan normaalisti, mutta 10 kuukaiden ikäisten tarkastuksia tehdään ainoastaan tarvittaessa.

Suun terveydenhuollon toiminta jatkuu vielä normaalisti.

Kommentoi

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Tilaa uutiskirje

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut