Menestystä ei tehdä rahalla, vaan työllä ja nukkumalla – TPS:n salainen ase on uni! Poimi 3 vinkkiä

Saku Koivu, Juuso Pärssinen ja koko TPS:n Liiga-joukkue nukkuvat yönsä paremmin kuin muut.

Mainos | Joukkue haluaa parantaa pelaajien tehoja valmentamalla heitä nukkumisergonomiassa, jossa Tempur on pääroolissa. Tavoitteena on laadukkaampi uni ja paras palautuminen. Tuloksia menestyksestä saatiinkin heti. Vuonna 2018 ensimmäistä kertaa Suomessa ja todennäköisesti myös koko maailmassa kokeiltiin koko joukkueen mittakaavassa nukkumisergonomian parantamista.

Vinkki 1. Jokaiselle pelaajalle on valittu yksilöllisesti sopiva TEMPUR-sänkypaketti.

Lisäksi he osallistuvat tutkimukseen, jossa heidän untaan ja palautumistaan seurataan. ”Tempur on tullut osaksi TPS:n valmennusta. Meillä on unen laatua parantavat patjat, tyynyt ja peitot, joten luontaisesti otamme valmennuksesta yön osuuden. Lähdemme parantamaan pelaajien unta, vaikuttamaan nukkumisasentoon ja keskustelemaan esimerkiksi siitä, mihin aikaan on hyvä mennä nukkumaan” Pasi Koistinen Tempurilta selventää.

Vinkki 2. Rauhoita ilta ja vältä sinistä valoa pari tuntia ennen nukkumaan menoa.

Sinisen valon välttäminen on haastavaa tietokonepelien pelaajille ja somen käyttäjille, mutta sillä on suuri merkitys nukahtamiselle ja unen laadulle.

Paremmin palautuneena on enemmän fokusta ja voimaa

Juuso Pärssinen kertoo oman kokemuksen, joka on hyvin tyypillinen kaikilla, jotka ovat alkaneet nukkua Tempur-patjalla ja -tyynyllä.

”Ennen mä olin sellainen vilkas nukkuja, että liikuin paljon yöllä, heräilin monta kertaa yössä ja oli vaikea nukahtaa. Nyt kun oon nukkunut Tempurilla, niin huomaan miten nukahdan nopeammin, aamulla on virkeämpi olo ja uni on ollut levollisempaa. Hyvä yöuni on ollut myös iso osa mun pelillistä kehitystä. Mä suosittelen Tempuria etenkin urheilijoille, mutta totta kai kaikille muillekkin iästä riippumatta. Kun materiaaliin tottuu, niin eron alkaa huomaamaan tosi nopeasti aamuvirkeyden ja levollisemman unen muodossa.”

Vinkki 3. Seuraa muutosta.

TPS:llä unen ja suorituskyvyn kehittymistä mitattiin unipäiväkirjalla ja nukkumiskyselyllä ennen ja jälkeen TEMPUR-patjaan, -tyynyyn ja -peittoon vaihtamisen. Tulokset ovat vaikuttavat: Lähes puolet pelaajista on kokenut, että Tempurilta on aamuisin helpompi nousta ja lähteä liikkeelle. Keskiarvollisesti pelaajien päiväsaikaan kokema väsymys laski 28 %, selkävaivat vähenivät 34 % ja niska- hartiaseudun ongelmat vähenivät 25 %. TEMPURin on koettu tehostavan palautumista harjoittelusta. Pelaajista 71 % raportoi TEMPURin vaikuttavan positiivisesti heidän pelaamiseensa jäällä.

Monet pelaajat huomasivat myös parannuksia testituloksissaan TEMPURilla nukuttaessa. Pelaajilta kysyttiin arviota TEMPURista asteikolla 1–5 ja heidän TEMPURille antama arvosana oli mielettömän korkea 4,25. Omiin kokemuksiinsa pohjautuen 100 % pelaajista suosittelee TEMPUR-patjaa muille urheilijoille. Joukkueen kapteenistoon kuuluva Ilari Filppula on innoissaan TEMPURista:

”Mun mielestä yhteistyö Tempurin ja TPS:n välillä on ihan huippujuttu. Koko ajan pyritään olemaan kokonaisvaltaisempia urheilijoita ja kiinnitetään paitsi harjoitteluun paljon huomiota niin myös palautumiseen. Meidän palautuminen on nyt ihan eri tasolla kuin monella muulla joukkueella.”

Tutustu Tempurin ajankohtaisiin tarjouksiin klikkaamalla tästä.

Tilaa Tempurin uusin kuvasto, jossa on lisää käyttäjäkokemuksia.

Tutustu Tempur Brand Store -myymälöihin ja varaa aika koulutetun nukkumisergonomian asiantuntijan kartoitukseen – ajanvaraaja saa lahjan ja kahvit!

Lue lisää