Puheenaihe

400 000 jäi ilman itsenäisyyspäivän Suomi-tekstiviestiä – nyt Telia korjaa virheen

Tällaisen onnitteluviestin valtioneuvosto lähetti suomalaisille Suomen 100-vuotisjuhlan kunniaksi.

ESM

Matkapuhelinoperaattori Telia lupaa lähettää itsenäisyyspäivän onnitteluviestin jälkikäteen niille suomalaisille, jotka eivät saaneet viestiä ajallaan.

Telia kertoo, että matkapuhelinkäyttäjät saavat viestin puhelimeensa, mikäli jättävät ensin yhteystietonsa yhtiölle.

Omat tiedot voi käydä lähettämässä Telialle yhtiön verkkosivuilla.

– Viesti toimitetaan arkisin noin vuorokauden sisällä. Viestin tilaaminen ja vastaanottaminen ei maksa mitään, Telia kertoo.

Itsenäisyyspäivänä sadat tuhannet suomalaiset jäivät ilman valtioneuvoston kanslian Suomi 100 -onnitteluviestiä. 

Telian asiakkaista noin 20 prosenttia, eli noin 400 000 asiakasta, ei saanut viestiä. 

Taustalla oli Telian mukaan useita eri syitä. Viesti jäi tulematta muun muassa niille asiakkaille, jotka ovat asettaneet itselleen täyskiellon operaattorilta tuleville viesteille.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Kommentit (4)

Kommentit

Suomen laajalevikkisin

Suomen laajalevikkisin puhelinroskapostin lähettäjä ..... Suomi100 mainoskampanja by takiaishallitus

Miten rahakas Telia voi

Miten rahakas Telia voi epäonnistua jopa veloittaa multa puhelin laskua numerosta joka ei ole ollut käytössä 6 vuoteen ei edes ole Sim korttia taitaa jopa juttu mennä oikeuteen kuin eivät edes pyynnöstä lopeta tätä rahastusta.

Telia voisi yrittää korjata

Telia voisi yrittää korjata tahriintunutta mainettaan tarjoamalla "vastasoittopalvelua", jolla palvelua tarvitsevat asiakkaat välttyvät jonottamasta kymmeniä minuutteja Telian puhelinpalvelussa. Mm monet terveyskeskukset ovat käyttäneet vastasoittopalvelua monen monta vuotta. Se tarkoittaa, että jos puhelinpalveluun ei vastata heti, äänitetty viesti kehoittaa soittajaa ilmoittamaan nimensä ja puhelinnumeronsa sekä sen mitä asiaa soitto koskee, minkä jälkeen asiakas voi sulkea puhelun. Tyypillisesti 5 ... 30 minuutin kuluttua terveyskeskuksesta soitetaan takaisin. Luulisi, että puhelin- ja datapalveluyrityksiltä löytyy riittävästi ammattitaitoa vastasoittopalvelun tarjoamiseksi. Mutta toistaiseksi niistä vain yksi (eräs pieni yrittäjä) tarjoaa sitä. Telian tapauksessa vastaanottopalveluun ei välttämättä tarvitsisi ilmoittaa nimeään, mutta muuten se voisi toimioa samalla lailla kuin terveyskeskusten palvelussa. Aloittamalla vastasoittopalvelun voisi Telia erottua edukseen muista puhelin- ja datayrityksistä, koska silloin asiakkaiden ei tarvitsisi haaskata aikaansa puhelinlinjalla jonottamiseen.

Hei! Huomasin tämän sinun

Hei! Huomasin tämän sinun kommenttisi koskien vastasoittopalvelua ja tulin kertomaan, että meillä on tällainen palvelu käytössämme. Se aktivoituu päälle kun puheluun ei ole keretty vastaamaan asiakaspalvelun puolelta tietyn ajan sisällä. Ja sitten toinen minkä asian tahtoisin tuoda esille on tämä meidän asiakaspalvelun ajanvarauskalenterimme, joka löytyy täältä:http://bit.ly/2wJKyzC . Eikä tietenkään pidä unohtaa meidän kuluttajapuolen chat-asiakaspalveluamme, joka on avoinna 24/7 :) Oikein iloista päivää sinulle ja rauhaisaa Joulun odotusta! //[email protected]

Etusivulla nyt

Uusimmat: Puheenaihe

Luetuimmat paikalliset

Uusimmat

Luetuimmat