Keskustelu
Viimeisin kommentti: 7.8.2012 - 21.26

(Turva)välit kuntoon

Sinä lahjakas, taidokas kuljettaja, johon törmäsin tiistaina 7.8.2012 noin 18:00 seittemänmiehenkadulla Hyvinkäällä. Päätin aloittaa tämän keskustelun pyytääkseni anteeksi käytöstäni, vaikka jos sattuisit lukemaan aamupostin keskustelusivuja.

Noin kuuden aikaan 7.8. ajoit koko seittemänmiehenkadun asiallisesti noin 20,0 senttimetrin päässä autostani, josta ajattelin ensiksi kehua sinua. Olet varmasti harjoitellut kyseistä taitoa useamminkin, sillä automme olivat todella lähellä törmätä. Koska painoin aluksi herkästi jarrua varoittaakseni Sinua liian pienestä (turva)välistä, pyydän anteeksi. Olisihan minun pitänyt antaa sinun harjoitella kyseistä taitoa enemmän. Oli myös yllättävää huomata, että osaat räpytellä yövaloja, josta minun olisi pitänyt ymmärtää taitosi ajaa edellä ajavassa kiinni.

Olisinhan minä voinut säästää bensaa sillä, että olisit työntänyt autoani!

Vielä nöyremmin pyydän anteeksi, että pysähdyin seittemänmiehenkadun alkupäähän eteesi. Tarkoitukseni ei ollut päästää sinua ohitse, vaan antaa sinun tulla lähemmäs kiinni autooni. Harmi, ettet tajunnut asiaa, vaan ajoit ohitseni noin 60 km/h. Jos poliisi olisi huomannut nopeutesi, olisin ottanut sakot omaan piikkiini. Ymmärtäähän sen, jos on pettynyt siihen, ettei edellä ajava aja tarpeeksi lähellä takana olevaa. Mutta ymmärräthan, etten voinut ajaa nopeampaa kuin 40km/h, sillä olisin saanut muuten sakot?

Sinä käyttäydyit täysin asiallisesti ja toimit täysin lakien mukaan. Itse rikoin useita eri lakeja ja kirjoittaessanikin ruoskin itseäni ja hakkaan päätäni Suomen Laki -kirjaan.

Cimi

Kommentit (1)

Kommentit

Sinä myös, joka luet synninpäästöäni.
Tekstini ei todellakaan ole anteeksipyyntö vaan ironiaa.
Olisin vain myöhemmin katunut, jos en olisi "tukkinut tietä", sillä takana ollut ei olisi oppinut mitään. Pääsimme jatkamaan matkaa, kun hän peruutti kaksi-kolme metriä, jonka jälkeen matka jatkui molemmilta turvallisesti.

Cimi

Osallistu keskusteluun